Forum Start Forum Start > Snak om Saltvand > Fisk, koraler og bløddyr
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

synaptidae sp. som tror den er en orm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Indstillinger Emne Indstillinger
ole. Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Medlem siden: 06 Juni 2006
Lokation: VIDEO
Status: Offline
Beskeder: 1264
  Citér ole. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: synaptidae sp. som tror den er en orm
    Sendt: 02 Marts 2010 kl. 10:22
ikke alle men de fleste synaptider aka.sø agurk, polychaete orme " wanna bees"
tilbringer meste delen af tiden under sandet og primært gør de det som "overflade" søpølser gør,støvsuger sand og renser partikler for organiske enheder.
Disse kunne måske være løsningen i en DSB hvor ellers diversiteten skal genoplades hvert år for bla. meio fauna--->nematodea ,som bland andet er bitte små orme der både er omnivore og predatorer på hinanden,dvs når predatorene har ædt de andre orme går de hen og sulter samt dette ville være medfælgende til en akvarium krasj.
måske det er plads til at sige når nu der er svært at finde en passende DSB kit,kunne synaptidae eventuelt være en "lettere" løsning for at ungå hydrogen sulfide formation i en DSB ????
Det jeg ser som et problem kunne måske være fejl id ved forhandler, ikke alle synaptider udsender gift når de dør (jeg ved der er nogen derude som kan deres kram)

Til top
ole. Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Citér ole. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Marts 2010 kl. 08:48
et nyt spørgsmål
hvordan påvirker kalkalger nitrat reduktionen på de levende sten?? hvor dybt inde sker det?
Til top
KimA Se Drop Down
Admin Group
Admin Group

Medlem siden: 07 Juli 2002
Lokation: 4623 Lille-Skensved
Beskeder: 4243
  Citér KimA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Marts 2010 kl. 08:24
Nitrat nedbrydes over alt, uanset kalkalger eller ej. Så jeg tror det er her, at naturen må gå sin gang.
Kim Andersen
Akvariet - Mit akvarium samt tekniske nyheder.
Til top
ole. Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Citér ole. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Marts 2010 kl. 09:23
hej kim,det er vel modtaget,
Til top
ole. Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Citér ole. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Marts 2010 kl. 10:59
er der nogle andre der har et bud om MgCl,direkte er beskidt??
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down